duminică, 23 iunie 2013

Cum am făcut compot de pepene galben

Ai spune că este mango ori piersică în borcan, dar nu este. Este pepene galben, compot de pepene galben. O rețetă surprinzătoare pentru mine, pentru că nu mă gândeam că pepenele galben poate ajunge compot fără să  se transforme într-o tocăniță. Și totuși, se poate.

Mai întâi, am spălat pepenele și l-am tăiat felii, apoi l-am curățat de coajă și l-am tăiat cuburi. L-am stropit cu lămâie și l-am lăsat să aștepte cât am pus la fiert un sirop din apă și zahăr, anason stelat și bețe de scorțișoară, plus două felii de lămâie. 
A fiert siropul cât a început să se coloreze de la scorțișoară, apoi am pus cuburile de pepene galben. Am mai lăsat încă zece minute pe foc mediu. Nu puternic, pentru ca să nu se tranforme compotul în tocăniță, cum am spus. Lămâia cred că întărește pepenele și îl face să rămână ferm în compot, chiar și după fierbere. 
Nu vă așteptați la cine știe ce surpriză cât este compotul cald. Dacă nu-i rece, ai mai degrabă un fel de supă de dovleac dulceagă. Dar, dacă stă la frigider o vreme, stă altfel treaba.

Iar dacă, înainte de a-l mânca, puneți în cană și două frunze de mentă, este exact ce vă trebuie într-o zi nesuferit de caldă...
Vrei să știi de unde am un borcan așa simpatic? Îl găsești și tu aici.

2 comentarii:

  1. Înca de cand am vazut compotul am vrut sa il fac, iar saptamana trecuta cand am avut o jumatate de pepene pe care nu-l mai voia nimeni m-am pus pe treaba. Vreau sa spun ca e foarte gustos si aromat chiar si cald. Delicios. O sa il pastrez si pentru la iarna pentru a ma bucura de aroma verii.

    RăspundețiȘtergere