sâmbătă, 12 mai 2012

Frigărui vegetariene

A stabilit cineva că frigăruile sunt bune doar dacă au şi carne? Eu zic că nu, iar ca să vedeţi că nu mă înşel, va propun varianta de mai jos. Nu doar că este mult mai sănătoasă decât o halcă de carne bine friptă la grătar, dar este o soluţie foarte potrivită atunci când îţi rămân o cohortă de picioare ale unor ciuperci care au luat, evident, tot drumul grătarului. Evident că pot fi preparate și cu ciuperci, nu doar cu picioarele lor, dar atunci trebuie să căutați păllării mai mici și mai tari, care să nu se zdrobească la copt.
Pentru niște frigărui bune, nu vă ajung însă picioarele, ci mai aveţi nevoie de roşii, ceapă şi ardei gras în cantităţi egale, două linguri de ulei de măsline, sare, piper, un strop de boia şi ierburi aromate după cum vă place. Eu am profitat de cultura proprie de oregano şi am rupt câteva frunze, la care am adăugat un fir de usturoi verde.
Ceapa, roşiile şi ardeii spălaţi i-am tăiat în cuburi egale, de mărimea picioarelor de ciupercă. A fost o distracţie să le înşir pe beţele pentru frigărui, alternându-le.
Legumele se înșiră pe bețe pentru frigărui, alternându-se astfel încât să fie distribuite uniform. Ciupercile și picioarele lor se străpung cu țepușa prin mijloc, cu grijă să nu se spargă. Ca să nu se zdrobească în timpul coacerii, aveți grijă ca ciupercile să nu fie prima sau ultima legumă de la capătul frigăruiei, ci să ăncepeți ori sa terminați frigăruia cu o bucată de ceapă ori ardei.
Din uleiul, aromaticele tăiate mărunt şi condimentele de mai sus, am preparat un baiţ, în care am adăugat vreo trei linguri de vin alb. Cu aşa soluţie am uns bine (mai bine zis am îmbăiat) frigăruile, înainte de a le pune pe grătar. Cât s-au perpelit la foc, le-am mai stropit din când în când cu lichidul, că era păcat să se piardă aşa bunătate făcută cu produse eco.
Ce a rezultat, vedeţi aici...

A fost o improvizaţie. Reuşită, ca multe alte lucruri pe care le faci împins de o idee care nu ar mai avea acelaşi efect, dacă nu ai aplica-o sub impulsul momentului.
Adevărul este că frigăruile astea mi-au plăcut mai mult decât ciupercile în sine, pregătite pentru a fi fripte clasic, cu unt şi verdeaţă. Oare nu s-ar putea ca, data viitoare, să cumpăr doar picioarele??

4 comentarii:

  1. :)...incearca sa intrebi la piata daca vand doar piicoruse de ciuperci! hihiii!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa sti ca eu am mancat frigarui facute din fructe !!!
    Si astea din legume sunt minunate dar...tot carnea ramane cea mai buna leguma !
    Te tzuc Gabi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am auzit si eu despre fructe fripte, sa stii, dar nu am incercat. Maine am programat un gratar, insa... :D

      Ștergere
  3. Voi cauta categoria "picioare de ciuperca pentru frigarui, masura 35". :))))

    RăspundețiȘtergere