vineri, 10 august 2012

Gem de corcoduşe şi mure, cu ghimbir

Ce faci când ai o ditamai sacoșa de corcodușe mari și zemoase, muult prea multe să le mânci crude? Curiozitatea mă îndemna să comit o variantă originală a găluștelor cu prune, dar nu am găsit și răbdare pe măsură să le prepar.
M-am mulțumit cu un gem, deviat și el de la rețeta de bază, prin introducerea frauduloasă a unor mure coapte, negre și mari cât corcodușele... Și eco, pe deasupra, având în vedere că au fost culese din propria curte.

Pe scurt, am folosit doar o parte din corcodușe, mai exact un kilogram (cu restul am pus de-o băutură dulce), două căni de zahăr, un pic de ghimbir și un pumn de mure. Am opărit corcodușele, ca să pot curăța pulpa de pe sâmburi, trecând totul printr-o strecurătoare cu găuri mari. Compoziția obținută a ajuns pe foc, cu zahăr și o bucățică de ghimbir cât o nucă. Am pus apoi murele, spălate prin scufundare în baie de apă și bine scurse. 
Aveți grijă cât ghimbir puneți: corcodușele sunt oricum acrișoare, iar ghimbirul nu face decât să prelungească acest gust și să îi nuanțeze aroma, însă gemul va deveni prea astringent, iute chiar, dacă bucata e prea mare. De aceea, ghimbirul se scoate din gem, la final. 


Credeți că mi-a părut rău după găluștele cu prune corcodușe?
Ei bine... cam da: tare le-aș mai fi mâncat cu niște gem din ăsta pe deasupra...  :)))))

O rețetă marca Bucătăreli la borcan.

4 comentarii:

  1. A iesit un deliciu aromat precis, pozele arata bine de tot. Si eu am facut gem de corcoduse, e grozav.

    RăspundețiȘtergere
  2. maria elena, are un gust deosebit. si o culoare asemenea. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Iti zisesem ca anul asta nu mai fac dulcegarii,dar tu ma inebunesti cu bunatatile astea,mai ales ca sunt din corcoduse care au o aroma super.
    Nu am mure ,dar fac o proba cu fructe de Aronia,tocmai sunt coapte si ele si cred ca va iesii super combinatia.
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela, sunt foarte curioasa ce e cu fructele astea de Aronia. Am vazut o reclama in care apareau si mi se pare ca arata la fel ca afinele, dar nu stiu ce gust au.

      Ștergere