duminică, 9 decembrie 2012

Dulceață de vară, pentru un cadou de iarnă

Zmeura. O asociem cu vara, cu sucurile reci cu mentă, cu plimbările în munți și cu înghețata savurată pe terasă, pe plajă. Și totuși, de ce nu am mânca zmeură și iarna, dacă am putea?
Ce vă propun eu acum nu este o înghețată cu zmeură și nici măcar o prăjitură, ci o dulceață atât de deosebită încât poate deveni cadou de Crăciun. Vorbim despre o dulceață de zmeură și măr cu ghimbir.
Puteți găsi zmeură congelată în hypermarketuri (Auchan, de exemplu). Sigur că zmeura congelată nu este la fel de bună precum cea proaspătă, însă poate fi utilizată în dulceață, după decongelare.  În plus, gândiți-vă la surpriza pe care o provocați dăruind cuiva o dulceață făcută, în miezul iernii, cu fructe de vară. Mai ales că experiența mi-a demonstrat că dulceața de zmeură făcută vara este printre primele conserve care se termină.
Pentru această rețetă aveți nevoie de zmeură și mere în cantități egale, zahăr la jumătate din cantitatea de zmeură, suc de lămâie și o bucățică de ghimbir, dar și un pic de vin alb nu prea dulce.
Primul pas este să lăsați la dezgețat și la scurs, într-o strecurătoare, zmeura congelată. Va lăsa multă apă, de care nu aveți nevoie în dulceață.
Între timp, curățați merele și tăiați-le cubulețe mici, ca pe ceapă. Le stropiți cu suc de lămâie și pot să aștepte până și zmeura este scursă destul. Abia atunci le puneți împreună în aceeași cratiță și presărați deasupra zahărul. Le mai lăsați la odihnit un sfert de oră și le puneți pe foc viu, adăugând puțin vin alb după ce au început să fiarbă. Va fi gata atunci când siropul se leagă frumos, în bobițe. 
 
 
Este o dulceață delicată, pe care trebuie să o fierbeți cu grijă și să o turnați în borcane la fel. Zmeura iese destul de șifonată din povestea asta, astfel că nu trebuie chinuită în plus.
 

A fost o supriză pentru ai mei să mănânce dulceață proaspătă de zmeură în decembrie. Îmi închipui că și pentru alții ar fi la fel. 
 
O rețetă marca Bucătăreli la borcan.

6 comentarii:

  1. si eu o sa incerc, dar nu cred ca voi fi atat de generoasa incat sa o fac cadou:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici macar mie, doua linguri? Asa, sa vad macar ca am explicat bine reteta?? :)))

      Ștergere
    2. Bine, fie, poate ma pot lipsi de 2 linguri de dulceata. dar doar 2:)

      Ștergere