luni, 27 septembrie 2010

Compot de struguri cu ghimbir

Ce poți face din câțiva ciorchini de struguri pe care nimeni nu mai poate să îi mănânce? Prea puțini pentru vin, prea mulți pentru desert. Compot, am zis eu și m-am apucat de treabă. Cum nu se putea să merg pe clasica rețetă și să mă limitez doar la apă și zahăr, am îmbunătățit, evident. Ce a ieșit, vă povestesc mai jos.

Am curățat boabele de pe ciorchini și le-am spălat bine. Le-am pus în borcane de 800 de grame (patru la număr), umplându-le pe jumătate.

Am pus la fiert apa cu zahărul, respectiv patru linguri de zahăr pentru fiecare borcan, dar puteți adăuga mai mult ori mai puțin, după cum doriți. Am adăugat în apa cu zahăr o bucată de ghimbir curățată de coajă, de mărimea unei nuci. Ar merge și niște cuișoare, dar atunci trebuie pus mai puțin ghimbir, pentru că aroma acestuia este foarte puternică și o domină pe cea a altor mirodenii.
Dacă doriți un compot cu mai puține calorii, puteți adăuga îndulcitor, în loc de zahăr. (Chiar și cu îndulcitor însă, compotul de struguri nu este recomandat diabeticilor, întrucât struguri au un conținut foarte ridicat de glucide, ceea ce îi înscrie în categoria fructelor contraindicate suferinzilor de diabet.)

După ce siropul a fiert bine și a luat aroma ghimbirului, l-am luat de pe foc și l-am lăsat puțin la răcit. L-am turnat apoi în borcane, peste boabele de strugure, am pus capacele și le-am pus la rece. Pentru că am pregatit compotul pentru sonum imediat, nu am mai sterilizat borcanele. Dacă pregătiți acest compot pentru iarnă, trebuie sterilizat, pentru că struguri fermentează foarte repede.

Ce gust are combinația de struguri și ghimbir? Îmi aduce aminte de socată: dulce-acrișor, un pic înțepător. Poate de aceea, din acest compot, s-a terminat întâi zeama, băută pe post de suc...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu