miercuri, 19 octombrie 2011

Fie pâinea cât de rea / Ea-i din țara altuia...

Două ore de mers până la Ruse, dacă nu prinzi aglomerat pe șoseaua de centură ori la vamă. Trei ore să faci o pâine de casă.
Doi lei și un pic dacă îți cumperi din magazin pâinea neagră gata feliată. Cam 3 lei o pâine frumos feliată și ambalată. Cam 4 lei dacă prepari pâinea acasă, cu lapte, unt și făină. Plus curentul electric consumat și efortul în sine.
Probabil că nu am făcut doar eu adunările astea. Și, mai mult ca sigur, celor care le-au făcut le-a ieșit pe plus calculul de rentabilitate, altfel nu ar aduce de la câteva zeci de kilometri ceva ce găsești și aici, cu bani puțini, pe toate drumurile...
Acum îmi pare rău că, atunci când am trecut prin Ruse, acum câteva luni, nu am avut curiozitatea să văd cât costă acolo o pâine. 
Așa-i că pâine bulgărească pe care să o fi cumpărat dintr-un magazin românesc nu ați mai mâncat până acum?

8 comentarii:

  1. Nu pot sa spun, decat: Vai de noi !! (din granarul Europei, am ajuns sa aducem paine de la bulgari...E de plans !!

    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, Cristina... M-am intrebat de multe ori ce ne opreste sa avem noi ideile pe care altii (cum ar fi bulgarii) le au in jurul nostru. De ce sa nu mergem noi sa vindem paine si unt la vecini??

    RăspundețiȘtergere
  3. O fi iehtină dar are e-uri, altfel nu ar rezista. Faceţi următoarea experienţă: lăsaţi-o în pungă şi vedeţi cât rezistă. În paralel încercaţi acelaşi lucru cu o pâine de cuptor românească (dar nu de tipul acela frumos ambalată şi care ia ochii). Vedeţi apoi cât rezistă fiecare fără să mucegăiască şi vă veţi da seama că e posibil să mâncaţi un produs care, într-adevăr, este ieftin dar, în acelaşi timp, total nesănătos organismului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Donkeypapuas, experimentul cu punga imi este cunoscut, mai ales dupa ce a trebuit sa donez pasarilor nenumarate coji de paine de casa pastrate in pnga mai mult de o zi.
    Cat despre painea de mai sus, nu am spus ca e sanatoasa... :)) Faceam doar un calcul de rentabilitate pe care sunt convinsa ca l-au facut si cei care o aduc de la atata distanta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu stiu din ce ar putea sa o faca sa fie asa ieftina,eu am gustat de la cineva o paine cu malai ,mi-a placut ,dar atat.
    Daca o fi la paine cum este si la branza,este din orice ,numai din lapte, nu , de aceea este asa ieftina,asa cum unele conserve /paste de rosii sunt din orice ,numai din rosii, nu.
    Asta este comertul ,cerere si oferta,oferta si consum.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma intrebam si eu din ce ar putea fi facuta. Are gust ok, dar - asa cum spunea si donkeypapuas - rezista cam multe zile in punga pentru a fi total lipsita de conservanti.

    RăspundețiȘtergere