marți, 22 iunie 2010

Dulceaţă de vişine cu mentă

Am avut în minte să vă răcoresc cu un sirop de mentă, dar Bucătarul maniac mi-a luat-o înainte... Drept urmare, m-am reorientat şi am folosit menta în alt scop. Iar ideea mi-a venit după ce am trecut prin piaţă şi am văzut nişte vişine mari şi coapte, dulci ca nişte cireşe. Cu două kilograme de vişine şi cu menta luată pentru sirop, plus o mână de cireşe, am făcut o bunătate de dulceaţă.
Aşadar, am făcut dulceaţa din patru pahare mari cu fructe (trei pahare cu vişine şi unul cu cireşe pietroase) spălate şi curăţate de sâmburi, tot atâta zahăr, o legătură de mentă şi jumătate de lămâie.

Am pus într-o oală din inox vişinele, cireşele şi zahărul, alternând straturile astfel încât primul şi ultimul să fie de zahăr.

Am lăsat fructele să stea cu zahăr cam o oră, să lase sirop, apoi le-am pus la foc viu. Am strâns spuma care se adună, pentru ca dulceaţa să fie limpede şi frumoasă.
Când siropul a început să se lege, am adăugat crenguţele de mentă întregi, ca să le pot scoate mai târziu (necesare pentru o aromă mai puternică). Frunzuliţele şi capetele fragede ale crenguţelor le-am rupt de pe crenguţe şi au rămas în dulceaţă.

Când siropul a fost suficient de legat, am oprit focul şi am pus dulceaţa fierbinte în borcane.

A fost foarte bună cu clătite...

4 comentarii:

  1. Alta data sa dai comanda de clatite , poate ne sincronizam...
    E dulceata care se termina prima.
    Mor de foame .Am ardeii umpluti in cuptor ,abia astept sa ajung la desert...
    Anda

    RăspundețiȘtergere
  2. Dulceata de visine cu menta e delicioasa...asa o fac si eu:)
    Daca nu ai incercat pana acum te sfatuiesc sa pui menta si la dulceata de cirese amare e nemaipomenita!!!si acum cand iti scriu simt gustul inconfundabil al dulcetei de cirese amare cu menta facute de strabunica mea...eram o copila de 7-8 ani...ufff ce vremuri.
    Pupici
    Lory

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, si eu pun menta in cirese amare. Anul asta insa nu am gasit cirese amare, ca as fi facut dulceata si din ele.
    Nu-i asa ca batranii faceau cele mai bune dulceturi??

    RăspundețiȘtergere
  4. Fa dulceata fara sa o fierbi, amestecand continuu fructele si zaharul, in proportie de 1:1, cand stai la TV, pana cand in compozitie nu mai ramane nici un cristal de zahar, apoi asezata in borcane faci o sterilizareumeda, prin asezarea borcanelor in vas cu apa si fierbere 20 30 minute

    RăspundețiȘtergere