miercuri, 9 iunie 2010

Roşii mici cu busuioc şi usturoi

După atâtea dulciuri, m-am gândit că ar fi bine să schimb puţin registrul. Nu aveţi nevoie de prea multe ingrediente, iar reţeta e atât de simplă că şi un copil s-ar descurca. Vă voi arăta ce a ieşit din jumătate de kilogram de roşii mici (cherries), câţiva căţei de usturoi, zece boabe de piper negru şi o mână de busuioc verde, plus un praf de sare amestecat cu un praf de zahăr.

Se spală roșiile, se înțeapă cu o scobitoare și se pun în borcan, strecurând printre ele cățeii de usturoi, busuiocul și boabele de piper. Din când în când, presărați sare și zahăr.

Când borcanul s-a umplut, puneți capacul fără să îl înșurubați și băgați borcanul, pentru 45 de minute, în cuptorul încălzit la 150 grade. Puneți borcanul într-o tavă, dar cu o bucată de carton sub el, ca să nu crape.

După ce ați scos borcanul din cuptor, îi puteți înșuruba capacul.

Am auzit că roșiile astfel conservate merg foarte bine cu pui, paste ori friptura. Nu aș putea spune încă dacă e adevărat, pentru că borcanul meu a fost atacat și lichidat pe jumătate înainte ca roșiile din el să vadă vreun pui ori vreo friptură...

15 comentarii:

  1. Cand sunt in lipsa de idei apelez la tine.
    Ma ispitesti mai ales ca se vede si cum trebuie sa arate produsul final.
    Felicitari pentru imaginatie si pentru felul in care le prezinti.
    Anda

    RăspundețiȘtergere
  2. Oare in cat timp trebuie consumate? se pot pune si pe iarna? is asa minunate...merci

    RăspundețiȘtergere
  3. Pot fi puse si pentru iarna. Poti adauga o aspirina la un kilogram de rosii, pisata amestecata cu sarea si piperul. In plus, poti steriliza borcanul dupa ce il inchizi, desi cele 45 de minute in cuptor ar trebui sa fie suficiente, mai ales daca inchizi capacul imediat ce l-ai scos, cat sunt rosiile inca fierbinti.
    Despre sterilizare voi veni curand cu amanunte, pentru ca am o serie de informatii care cred ca pot fi de mare folos celor care pun conserve pentru iarna, nu doar pentru consum imediat.

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga mea, merci ca ai listat aceasta metoda de conservare a rosiilor; de obicei raman cu destul multe rosii cherry vara si intotdeanu am facut varianta de "sun dried tomatoes" la cuptor: rosiile taiate intr-o tava, cu sare si piper si ulei de masline, si date la cuptor ptr 45-60 minute; ies excellent de bune pe piine sau in paste insa nu tin la frigider mai mult de 10-14 zsile; insa acum mi-ai dat o idee extrem de buna sa "conserv" gustul dulce si sa ma bucur de ele pe timp mai indelungat; merci mult

    PS. sti cumva cum se pot conserva frunzele de busuioc peste iarna?

    RăspundețiȘtergere
  5. Marilena, gasesti aici si varianta ”sun dried tomatoes”, dar nu cu rosii cherry, ci cu soiul Roma. E drept ca a mea e putin diferita, dar m-ai facut curioasa, asa ca voi incerca si varianta ta.
    Cat despre busuioc, poate cea mai buna varianta este conservarea lui in ulei de masline. Poti sa il si usuci, dar eu as opta totusi pentru ulei de masline, pentru ca asa aroma busuiocului se pastreaza cel mai bine. Cum vad ca exista cerere :), promit sa vin in timp scurt cu detalii si poze despre asta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Din cate observ nu ai pus apa in borcan, cat timp acesta a fost in cuptor. Si nu inteleg cum adica pui capacul dupa ce il scoti din cuptor? Era pus doar dar fara sa fie complet? Se pastreaza pentru iarna? Il pot fixa inca de la inceput sau plesneste? Imi face cu ochiul reteta si as vrea sa fac, de aceea intreb. In plus daca nu folosesc varianta cu cuptorul ci pe cea de fierbere in apa fierbinte se pastreaza? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  7. iYli, asa este, nu se pune apa ori alt lichid in borcan pentru ca lasa rosiile suc destul. Capacul se pune pe borcan fara a fi infiletat si se strange la final.
    Cred ca ai putea sa pui capacul cum trebuie de la inceput si sa le pui la fiert in apa fierbinte. Asa se sterilizeaza si tin sigur peste iarna.

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc. Incerc varianta cu fiertul pt ca ar lua mai putin timp. Crezi ca 45 min sunt de ajuns?

    RăspundețiȘtergere
  9. Timpul de sterilizare depinde de dimensiunea borcanului. Cred ca sunt suficiente si 30 de minute, daca vrei sa faci economie de timp. Pentru lamuriri suplimentare, vezi materialul despre sterilizarea conservelor, din sectiunea "Utile". Astept sa aflu ce a iesit. Succes, Iyli! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Avand multe rosii de tot felul de soiuri,dupa varianta ta m-am inspirat si am facut o transa de rosii cherry in suc de rosii cu busuioc si usturoi.
    Acum am cules alta cantitate de 7 kg de rosii cherry si am sa le fac asa ,dar o sa adaug si putina menta.
    Busuioc am din plin asa ca il conserv in cat mai multe retete ,ca sa fie proaspat .
    Succes in tot ceea ce faci!

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc, Mihaela! Ma inspir si eu de la tine, iar la anul voi cauta in piata fasole si dovlecei la metru. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Acum bananaind pe blogul tau ,dand clik pe reteta de sirop de menta din bocceluta de retete ,sa deschis postarea asta cred ca trebuie sa vezi ce este ,dar a fost bine caci mi-a adus aminte de prima intalnire cu blogul tau de unde m-am inspirat cu atatea idei ,bineinteles si cu cea de rosii cherry.Acum prind bine ceea ce am muncit in urma cu cateva luni,zilele trecute am facut niste spaghete si am desfacut un borcan cu rosii cherry,super gustoase.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, vad ca este o problema. Blogger face adesea figuri. Pana la urma, cum ai spus si tu, sa vedem partea buna, nu?
      Eu tot cu paste le-am combinat, plus ceva mozzarella si un sosulet.

      Ștergere
  13. Buna, am incercat si eu astfel de reteta dar rosiile au eliberat o gramada de seminte care dau un aspect neplacut borcanului.
    Unde am gresi?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rosiile trebuie sa raman intregi, in mod normal. Daca s-au imprastiat semintele, este posibil ca focul sa fi fost prea puternic, iar rosiile sa nu fi sa nu fi fost intepate. Se acumuleaza in ele lichid care fierbe si care nu are pe unde sa iasa. Si atunci rosiile crapa, asa cum se intampla si cu fructele in compot.

      Ștergere