marți, 14 decembrie 2010

O dulceaţă - gem drept cadou

Măr, scorţişoară, stafide, esenţă  de rom şi ceva zahăr mi-au trebuit pentru o delicioasă dulceaţă, dată în dar înainte de Crăciun, într-un borcan cu fundă roşie şi învelitoare simpatică. Mai exact, un kilogram de mere, două-trei linguri de stafide, o cană şi jumătate de zahăr, o sticluţă de esenţă de rom şi o linguriţă de scorţişoară măcinată. Plus o jumătate de lămâie.

Am curăţat merele şi le-am tăiat cubuleţe mici. Le-am stropit cu zeamă de lămâie (ca să nu se închidă la culoare) şi le-am amestecat cu zahărul. După 15 minute, le-am pus la foc viu.

Stafidele le-am pus la înmuiat în esenţa de rom încălzită, unde au stat cam jumătate de oră.

Cât au stat stafidele la înmuiat, am lăsat merele să fiarbă. La un moment dat, au nevoie de un aport de lichid, pentru că scăzuseră prea mult. Eu am adăugat stafidele cu tot cu rom şi am pus apoi şi un păhărel de vin de măceşe. Puteţi adăuga apă ori suc de fructe (de mere ori portocale) sau vin alb dulce ori lichior. Am pus şi aproape o linguriţă de scorţişoară măcinată. Când am oprit focul, merele erau foarte moi, iar compoziţia lipicioasă şi compactă. Un fel de gem cu gust de plăcintă cu mere...
Am ocupat cu gemul acesta două borcane, care au primit hăinuţe de sărbători: căpăcele din hârte colorată, funde roşii şi etichete cu decoraţiuni verzi şi roşii...
...şi care s-au alăturat apoi unei armate de alte asemenea borcane, care şi-au luat foarte în serios rolul de cadou de Crăciun.
Foarte simplu, nu-i aşa?

Un comentariu: