marți, 15 iunie 2010

Dulceaţă de pere cu migdale şi cuişoare

Dulceaţă de pere am mai făcut, dar am urmat de obicei reţeta clasică. De ce să nu fac o variaţie însă? Am avut la dispoziție trei pere, zahăr, jumătate de lămâie, o mână de migdale, câteva cuișoare și esență de rom.


Întâi de toate, am curățat perele și le-am tăiat cubulețe. Am avut trei pahare de pere, pentru care am folosit două pahare de zahăr. Am pus peste pere vreo două linguri de zahăr și esența de rom.


Restul de zahăr l-am pus la fiert cu jumătate de pahar de apă și l-am lăsat să fiarbă la foc mic. Când s-a legat siropul, când am pus perele în oală și le-am lăsat să fiarbă în continuare în sirop. Tot cam atunci, am adăugat migdalele.


Când am oprit focul, dupa 10-15 minute, am pus și cuişoarele și am stors în oală jumătate de lămâie. Cuișoarele pot fi puse și zdrobite, dacă vreți ca aroma lor să fie mai puternică.


Am pus dulceața fierbinte în borcane, cu grijă, să nu se strivească bucăţile de pară.


Sigur, am păstrat câteva lingurițe pentru degustare...

3 comentarii:

  1. desi am mancat tot imi ploua in gura cand vad

    Anda

    RăspundețiȘtergere
  2. desi am gustat tot imi ploua in gura cand le vad...
    Anda

    RăspundețiȘtergere
  3. Ieri am facut aceasta dulceata...este extraordinar de buna...nu mi-am putut imagina ca iese asa gustoasa

    RăspundețiȘtergere