miercuri, 7 iulie 2010

Ziua ciocolatei

Habar nu aveam că și ciocolata are ziua ei... În 7 iulie... Știam de ziua mamei, ziua tatălui, ziua femeii, de ziua fără tutun, ziua luptei anti-SIDA. Chiar și de ziua cârtiței am auzit, dar de ziua ciocolatei, niciodată până acum.
Și am mai aflat că, mai mult, ciocolata nu are o singură zi, ci mai multe. Una în 7 iulie - ziua ciocolatei pur și simplu, în 4 septembrie ar fi ziua internațională a ciocolatei, iar în 28 octombrie este ziua ciocolatei în Statele Unite. Oare să fie câte o zi pentru fiecare fel de ciocolată?
Sunt convinsă că, în istoria de peste 1500 de ani a ciocolatei se pot găsi numeroase evenimente de sărbătorit. Nu am mai pus la socoteală târgurile și expozițiile pe aceeași temă, cele câteva mii de site-uri și bloguri despre ciocolată sau, pentru cunoscători, revistele specializate în ciocolată.
Cât despre combinațiile în care poate intra ciocolata... Google îmi spune că nu are decât vreo 45 de milioane de rețete. Ciocolată fierbinte, înghețate, prăjituri, fursecuri și sosuri dulci, ba chiar și fripturi cu sos de ciocolată (din pui, porc sau pește) cu cacao, lapte ori condimente. Iar sud-americanii - care au dat spaniolilor prima păstaie de cacao care a ajuns pe continentul european - știu mult mai multe decât spun eu aici despre ce înseamnă ciocolata în bucătărie.
Clasicul baton de ciocolată, nu pare să mai fie câtuși de puțin clasic, cât timp poți mânca iepurași din ciocolată, ursuleți, îngerași sau chiar flori din ciocolată. Iar rețetele nu semai bazează doar pe cacao, zahăr sa lapte, ci pot include ingrediente precum chimen, piper sau ardei iute.

Până la urmă, nu mă mir. Putem oricând găsi un motiv de sărbătoare: ziua firului de iarbă sau a oului de rață. De ce n-am face-o și pentru o asemenea delicatesă?
Cred că fiecare zi ar putea fi a ciocolatei. Într-o zi am putea sărbători ciocolata cu lapte, alune ori fructe, în alta ciocolata albă ori cu umputură de caramel, ciocolata cu scorțișoară, chimen sau piper.
Nu cred că s-ar supăra cineva să sărbătorească zilnic. Nu?


2 comentarii:

  1. am auzit de ciocolata cu de toate, numai de ciocolata fara calorii nu am auzit :D. oricum ar fi, ciocolata e un deliciu! si ne facem ca nu observam caloriile... :)

    RăspundețiȘtergere
  2. oricand e loc de o inventie. cred ca doar trebuie sa mai asteptam un pic...

    RăspundețiȘtergere