marți, 6 iulie 2010

Dulceaţă de piersici cu vin roşu

Până să mă apuc de experimentat în bucătărie și pus apoi pe blog, nu făcusem dulceață de piersici. Bine, nu făcusem multe alte dulcețuri, dar din piersici măcar gustasem de prin alte părți și aveam o idee legată de gustul pe care al trebui să îl aibă. La finalul procesului de producție, mi-a părut rău că nu s-au inventat fotografiile cu gust și miros: aș fi putut oferi o imagine mult mai aproape de adevăr a ceea ce a intrat într-un borcănel de 300 și ceva de grame.
Am făcut dulceaţa din 650 de grame de piersici (curăţate şi tăiate bucăţele), cam tot atâta zahăr, două păhărele de vin roşu de ţară (cam 400 de mililitri), câteva cuişoare, două beţe de scorţişoară, esenţă de rom şi o crenguţă de mentă.

Am tăiat cubuleţe piersicile spălate şi curăţate de coajă. Separat am pus la fiert vinul roşu cu zahărul.
(În acest punct, din cauza vinului pus la fiert, senzorul de gaze a declanşat alarma şi a tăiat alimentarea aragazului. Faza s-a repetat câteva minute mai târziu, după ce am adăugat cuişoarele şi scorţişoara. Am putut să îmi văd liniştită de treabă doar după ce am tăiat şi eu alimentarea senzorului. Aşadar, aviz amatorilor sau, mai exact, celor care găzduiesc în bucătărie astfel de minuni ale tehnicii moderne.)

După ce vinul a fiert de s-a transformat în sirop, am adăugat piersicile şi am lăsat să se însiropeze puţin, apoi le-am pus la fiert, la foc viu, pentru 15-20 de minute. Am oprit focul şi am pus dulceaţa fierbinte în borcane (într-un singur borcănel, de fapt), deasupra am adăugat esenţa de rom, apoi am pus capacul.

Este o dulceață foarte parfumată: gândiți-vă la combinația între vin fiert cu mirodenii și piersica foarte coaptă...

5 comentarii:

  1. Asta e nebunie.
    Cand o incepi o mananci cu incetinitorul ....
    Nu-ti doresti sa se termine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Se poate pastra peste iarna la borcan sau trebuie consumata repede?

    RăspundețiȘtergere
  3. Orice dulceata poate fi pusa la pastrat peste iarna, daca respecti conditiile de sterilizare. Citeste cum sa faci asta in cele doua postari despre sterilizare, pe care le gasesti in categoria Utile, in coloana din stanga a paginii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Acum o ora am terminat o transa din aceasta dulcegarie,a iesit super bun .
    Noroc cu un mesaj primit pe email ca cineva a postat un comentariu la o reteta de a ta ,asa am bananait din nou pe la tine prin camara si am dat de reteta asta .
    Am primit vreo 30 kg de piersici ,doua ture le-am facut simple ,caci uitasem de reteta ta ,dar ultimile le voi face asa ,cu vin rosu .
    Din cateva kg am sa fac si nectar .
    Multumesc! de ideile din camara ta .

    RăspundețiȘtergere
  5. Mihaela, daca ai prea multe piersici, poti sa mai dai si altora. Stiu eu un amator. :)
    Te astept aici cu drag.

    RăspundețiȘtergere