vineri, 11 iunie 2010

De la italieni: măsline marinate

Nu doar grecii ştiu să facă lucruri delicioase din măsline, ci şi italienii. Măslinele lor marinate mi se par colosale şi, din câte am constatat, foarte uşor de făcut.

Aveţi nevoie de un pumn de măsline verzi şi negre (eu am pus şi câteva brune), ulei de măsline extravirgin, un ardei iute roşu, rozmarin verde, vreo doi căţei de usturoi, sare şi piper. Pisaţi usturoiul, tocaţi ardeiul iute şi rozmarinul, apoi combinaţi-le cu uleiul, sarea şi piperul. Crestaţi măslinele puţin cu un cuţit, ca să prindă mai uşor aroma, apoi puneţi-le într-un borcan şi turnaţi peste ele uleiul amestecat cu celelalte ingrediente. Amestecaţi-le bine şi puneţi-le la rece. Au nevoie de o zi pentru a-şi schimba gustul.


Am înţeles că merg bine cu friptură sau brânză. Noi le-am dat gata a doua zi, cu friptură de pui şi legume la grătar.

2 comentarii:

  1. Suna asa de bine salata asta! Ador maslinele, si (desi nu am facut-o acasa) cumparam salata facuta la magazinul local de greci cu masline negre si verzi fara samburi, ceapa tocata mare, telina tulpini tocata mare si oregano uscat, cu ulei de masline. Nu sunt sigura daca au pus si ceva zeama de la masline, dar nu cred. Oricum, cand se marineaza ceapa si telina, sunt o nebunie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mihaela, e posibil sa fie si un strop de lamaie. Chiar daca nu se simte, ajuta in procesul de marinare. Si e chiar buna...

    RăspundețiȘtergere