vineri, 5 noiembrie 2010

Încă un fel de ardei la borcan. Cu gogonele

Mai aveam în frigider o pungă plină cu ardei iuţi. Nici prea mari, nici prea frumoşi, nici prea iuţi, cred. M-am tot gândit ce să fac cu ei, până am găsit încă o ţelină şi câteva gogonele şi am improvizat un fel de salată murată şi picantă la borcan.
Am spălat bine gogonele şi le-am tăiat felii. Ardeii i-am tăiat în jumătate, rezultând bucăţi cu aceeaşi lungime cu feliile de gogonele. Am curăţat ţelina şi am tăiat-o un fel de fideluţă, cam tot cât ardeii de mare. Le-am amestecat pe toate, le-am dat cu sare grunjoasă (două linguri la compoziţia pentru trei borcane de 300 de grame) şi le-am lăsat peste noapte la macerat în propriul suc.
A doua zi, le-am pus în borcane, trei la număr. Zeama rămasă după macerat am combinat-o cu apă şi oţet (apă şi oţet în părţi egale), trei linguri de zahăr, dar şi cu tot felul de condimente şi mirodenii: boabe de piper şi muştar, coriandru, câteva cuişoare, un baton de scorţişoară, două frunze de dafin. Şi o aspirină pisată, pentru o mai bună conservare. Am pus lichidul pe foc şi l-am lăsat să treacă prin câteva clocote.
Între timp, am pus frunzele de ţelină deasupra legumelor din borcane. Am turnat combinaţia de oţet aromatizat şi condimente - puţin răcită - în borcane şi le-am închis imediat.
Încă nu ştiu ce gust au ardeii aceştia, dar miroseau tare bine înainte de a pune capacele...
Reţeta este o improvizaţie inspirată de o altă reţetă cu rezultat confirmat şi apreciat de toţi cei pe a căror piele (a se citi limbă) am încercat-o, şi anume salata de gogonele murate cu ceapă. Abia aştept să deschid un borcan, deşi nu sunt un amator de ardei iuţi. Aromele amestecate pe care le-am inhalat însă în timpul preparării mă fac să nu mai ţin cont de asta...

2 comentarii:

  1. Am umblat şi eu la gogonele cu ceapă. Grozave!
    T. însă mi-a spus că au o aromă care i se pare cam... bizară. Într-un final, ne-am lămurit că era vorba de cuişoare. Deh, cum gusturile nu se dispută... data viitoare-mi fac mie separat cu_cuişoare, că mie-mi plac la gogonele! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Teodora, si eu mai bagat oamenii la idei din cauza cuisoarelor, dar nu a renuntat nimeni. Inca... :))

    RăspundețiȘtergere