duminică, 7 noiembrie 2010

O delicioasă salată de sfeclă roşie

Mi-a rămas de aici ceva oţet condimentat şi mi-am spus că ar fi păcat să îl arunc. Aşa că am agăţat o sfeclă, o ceapă roşie, câţiva căţei de usturoi şi câteva fire de cimbrişor din curte (este verde încă) şi a ieşit o delicioasă salată de sfeclă roşie.



Am fiert sfecla şi am tăiat-o felii, dar o puteţi da pe răzătoare sau tăia cubuleţe, după cum vă place. Ceapa am tăiat-o şi pe ea felii. Usturoiul l-am tăiat în două, căţeii erau detul de mititei. Poate fi zdrobit însă. E o chestiune de gust.
Le-am amestecat şi le-am pus în borcane (două, de 300 de grame). Am strecurat înăuntru fire de cimbrişor verde.
Am turnat deasupra oţetul încălzit şi strecurat, cât să acopăr bine compoziţia şi apoi am pus capacele.
Aşteptaţi măcar două zile înainte de a ataca salata. Nu vă va părea rău...

9 comentarii:

  1. Iami-iami, ce bunătate.
    Reţeta ta a apărut la ţanc: am două sfecle, de vreo săptămână, pe care nu m-am învrednicit să le valorific.
    Vor lua, chiar în după-amiaza asta, calea borcanelor.
    Mai ales că am şi cimbrişor. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bine, Teodora. Si la mine tot pe principiul "vezi ca ti se strica in frigider" s-a nascut reteta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca este foarte buna! dar FOTOGRAFIA este FENOMENALA!!!!Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Nicole, este foarte buna si atunci cand nu astepti s se macereze o zi-doua. eu am atacat-o la doua-trei ore dupa ce am facut-o.

    @Andreea, astept sa si mananci asa ceva si sa imi spui ce parere ai. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-am adus aminte să te întreb la ce altceva mai foloseşti uleiul de porumb?
    Şi mie îmi place foarte mult.
    (Eu îl folosesc adeseori când fierb orez la pliculeţe. Îi dă orezului o aromă irezistibilă! O ador! :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Teodora, am pus ulei de porumb in zacusca si a iesit tare buna. Mirosea ca o punga de popcorn.
    Il mai folosesc la prajit, operatiune rar intalnita in bucataria mea. Am observat ca nu stropeste in jur cum face uleiul de floarea soarelui (din care nici nu am in casa, dealtfel).
    Mai puneam la salata de rosii cu busuioc, desi asta se face de obicei cu ulei de masline. Dar aroma e fooaaarte deosebita in combinatia asta.
    Si mai pun un strop in mamaliga, ca să nu se mai lipasca de cratita.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mulţumesc pentru... secrete. :)
    O să le aplic şi eu.

    Nu în ultimul rând, la mulţi ani! Sănătate şi multe succese, nu în ultimul rând gastronomice. Te pup pe ambii obraji. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc mult, Teodora! Obrajii mei se lasa pupati cu drag. :)

    RăspundețiȘtergere