luni, 21 iunie 2010

Castraveciori mici în oţet

Am găsit în drum spre casă, la un magazin de legume - fructe, nişte castraveciori mici, numai buni de pus la oţet. Nu a venit încă toamna, să mă apuc de pus conserve, dar arătau prea bine ca să îi ignor. Am înhăţat un kilogram şi jumătate, atât cât să încapă în vreo trei borcane, apoi am trecut la treabă.
Pentru cele trei borcane de castraveciori, am mai avut nevoie de cam trei sferturi de litru de oţet, câteva fire de usturoi, cam două linguriţe de zahăr, sare, piper, boabe de muştar, dafin, paprika bucăţele şi seminţe de mărar (adică un fel de pickled spice).


Castraveciorii spălaţi şi curăţaţi de codiţe au umplut cele trei borcane, iar intre ei am strecurat usturoiul. Am pus deasupra câte o frunză de dafin.

Oţetul l-am pus la fiert şi am pus în el întâi zahărul şi sarea, iar când astea s-au topit, am adăugat condimentele.

După ce a fiert cinci minute, l-am dat la o parte şi l-am lăsat să se răcească. L-am turnat in borcane şi am pus capacele.

Aştept să treacă măcar o săptămână înainte să desfac un borcan. La cât de bine arătau, sunt convinsă că sunt buni. Cu aceeaşi ocazie am făcut şi nişte usturoi murat, dar despre asta vă povestesc altă dată.

Un comentariu:

  1. Am ardei umpluti in cuptor , cioperci pe aragaz si-mi dau comanda de castraveciori . In curand incerc si eu desi sunt sigura ca nu au nicio sansa sa arate asa , de gust nici nu ma gandesc dar poate iese ceva bun...
    Super idei, seper poza.

    Anda

    RăspundețiȘtergere